Puitteet eivät olleet ihmeelliset ulospäin, mutta kampusalueella on tarkoitus rakentaa uudet rakennukset yksi kerrallaan. Uusia rakennuksia oli jo valmistunut useita.
Tässä kaaviona esiteltynä opiskelijan matkaa opinnoissa.
Meille esiteltiin avoimesti opetusmateriaalia.
Englannin ja matematiikan opetus oli painotettuna tai sellainen mielikuva ainakin syntyi. Englannin tehtävät olivat tehtäväpaketteja, joita jokainen suoritti omaan tahtiin. Yksi tehtävä kesti 6 viikkoa ja opetusta oli 3 tuntia viikossa. Englannin tehtävät olivat hyvin käytännönläheisiä. Valittiin esimerkiksi musiikin tyylilaji, suosikki bändi ja sen jälkeen tehtävä sisälsi mm. konserttijulisteen tekoa yms.
Leveleitä ja inkluusiota
Jälleen inkluusiota, luokassa työskenteli erityisen tuen opiskelijoita avustajien tukemana. Syksyn alussa opiskelija tekee standardoidun oppimisvaikeuksia testaavan paketin ja tämän ja aikaisemman koulutaustan avulla määritellään tuen tarve. Avustajat todella avustavat opiskelijaa ja ovat vain häntä varten. Seurasin matematiikan tuntia, jossa avustaja istui koko ajan yhden opiskelijan vieressä ja avusti häntä tehtävissä.
Opiskelija etenee eri asteille eli leveleille. Hän suorittaa tiettyjä kokeita on-line netti sivustoilla.
On line exams: http://www.cityandguilds.com/qualifications-and-apprenticeships/skills-for-work-and-life/english-mathematics-and-ict-skills/3844-principles-of-english-and-mathematics#tab=information
Kokeita varten harjoiteltiin matematiikan tunneilla, joihin osallistuin. Osa opiskelijoista meni tunnin aikana suorittamaan kokeita. Opiskelijat tuntuivat olevan kovin motivoituneita matematiikasta. Säännöllisesti luokkan ilmestyi toisesta ryhmästä poika, johon kukaan ei tuntunut kiinnittävän erityistä huomiota. Hän yritti integroida itseään väkisin toisen levelin opiskelijaryhmään. Hän oli entrance-ryhmän opiskelija. Tämä ryhmä vastasi tuen tarpeen perusteella lähinnä meidän telma-ryhmää.
Lounastauko. Opiskelijoilla oli omia eväitä tai he ostivat jotain pientä lounasruokalasta. Koulunpihassa vieraili myös jäätelöauto säännöllisesti.
Hieman epäselväksi jäi opiskelijan eteneminen opinnoissa ja opintojen sijoittuminen ammattiopintoihin. Opiskelijat etenivät yksilöllisesti, heillä oli runsaasti yksilöllistä tukea, jos heillä oli erityisen tuen tarvetta. Opiskelu oli tavoitteellista ja eri tasoilta toiselle etenemistä.
Terveisin
Tarja Manner, Päivi Kauhanen
Isle of Wight College
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti